პროექტის პორტფოლიო
სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
მარინე ყიფიანი
|
|
რაიონი
|
ამბროლაურის რაიონი
|
|
სკოლა
|
ამბროლაურის N=2 საჯარო სკოლა
|
|
ქალაქი
|
ამბროლაური
|
|
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
|
||
განაგრძე
წერა
|
||
თემის შინაარსი
|
||
გონებრივი იერიშის
გამოყენებით მოხდება შესაქმნელი მხატვრული ტექსტის იდეის თემისა და სათაურების
დასახელება მოსწავლეების მიერ შეირჩევა საინტერესო და ორიგინალური სათაურები
მოხდება წერა მოსწავლეები გააკეთებენ თვითშეფასებას წინასწარ შემუშავებული
კრიტერიუმების მიხედვით სპეციალურად შემდგარი კომისია შეაფასებს ნაშრომებს
შეფასების რუბრიკების დახმარებით
მოხდება ნაშრომების დაჯილდოება დირექციის მიერ მოსწავლეთა ჯგუფი გამარჯვებულ
თხრობით ნაწარმოებს გადააკეთებს პიესად მოხდება გადაკეთებული პიესის შეფასება და
გამზადება გადაღებისათვის ბოლოს მოსწავლეები გააკეთებენ პრეზენტაციას.
|
||
საგანი
|
||
ქართული
|
||
დონე/კლასი
|
||
X,XI,XII კლასის მოსწავლეები საშუალო დონე
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
2 თვე მარტი აპრილი
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
X.12.7 გადმოაქვს წარსულ ეპოქებში შექმნილი ცნობილი ნაწარმოების ფაბულა
თანამედროვე ეპოქაში და
თხზავს სიუჟეტს
ახალი სოციალური და ისტორიული კონტექსტის გათვალისწინებით.X.12.3
ქმნის ნაწარმოების დასასრულის საკუთარ ვერსიას. X.12.4 წერს
მოთხრობას მოცემული წინადადების მიხედვით (შიფრავსლოგიკურად გამართული ტექსტის
სახით).
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის მიზნები
|
||
მიზანი: შექმნას მხატვრული ტექსტი მოცემული სათაურის თემის იდეის ან
ფაბულის მიხედვით გადმოიტანოს წარსულ ეპოქებში ცნობილი ნაწარმოების ფაბულა
თანამედროვე ეპოქაში
და შეთხზას
სიუჟეტი სოციალური და ისტორიული კონტექსტის გათვალისწინებით შექმნას ნაწარმოების დასასრულის საკუთარი ვერსია
დაწერს მოთხრობა მოცემული წინადადების მიხედვით(გაშიფრავს წინადადებაში ჩადებულ
ინფორმაციას და
ჩამოაყალიბებს ლოგიკურად გამართული ტექსტის სახით).
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
გაიხსენეთ რაიმე საინტერესო ამბავი ,რომლის
მომსწრეც ყოფილხართ,ან
შეთხზეთ ან გადმოეცით თქვენი ფანტაზიით.
|
|
თემატური კითხვები
|
როგორ ფიქრობთ,განსხვავდება თუ
არა ადამიანის მეტყველება
იმის მიხედვით,სად საუბრობს,
ვის ესაუბრება და რა მიზნით .
პასუხი დაასაბუთეთ.
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
წერის დროს
შეგიძლიათ თუ არა დროში
მოგზაურობა?
რომელ
დროში გიმოგზაურიათ და რატომ?
დროში
მოგზაურობის დროს რა პრობლემებსა
და საშიშროებებს შეიძლება წააწყდეს
პერსონაჟი/?
რა შეიძლება იყოს დროში
მოგზაურობის მიზანი, რაიმეს
შეცვლა თუ დანერგვა?
რა
ძირითადი ნიშან- თვისებები ახასიათებს მხატვრული
სტილით წერას?
რა
მხატვრულ გამომსახველობით საშუალებებს
იყენებს მწერალი მხატვრული ტექსტის
შექმნისას.
რა არის
მწერლის მიზანი.
რა უნდა
გააკეთოს მოსწავლემ წერის
უნარის გასაუმჯობესებლად/?
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
გონებრივი იერიშის
საშუალებით მოსწავლეთა მიერ მოხდება მხატვრული ტექსტის თემის სათაურის
დასახელება. თვითშეფასებას და ურთიერთშეფასებას გამოვიყენებთ საუკეთესო ნაშრომის
გამოსავლენად, როლური შეფასებისთვის გამოვიყენებ უკუკავშირს როგორც მოსწავლეთა
მხრიდან, ისე მასწავლებლის მხრიდან. პრეზენტაციის საშუალებით შეფასდება პროექტი.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეუძლია თხზულების
წერა სხვადასხვა მიზნით და სხვადასხვა აუდიტორიისათვის შავის შესრულების შემდეგ გადაამუშავებს
ნაწერს (გადახედავს კრიტიკული თვალით, ამოიღებს, ჩაამატებს, გადაადგილებს იმის
მიხედვით, არის თუ არა სათქმელი ლოგიკურად დალაგებული , გასაგებია თუ არა
აუდიტორიისათვის , არის თუ არა შესავალი და დასკვნა ეფექტური. არის თუ არა
კავშირი წინადადებებსა და აბზაცებს, ტექსტის ცალკეულ ნაწილებს შორის,
მიესადაგება თუ არა მიზანს და სათაურს).
მსჯელობს იმის შესახებ, რა იყო კონკრეტულ ნაწარმოებში მისთვის მისაგები
და რა- მიუღებელი. მოიხმობს ადგილებს ტექსტიდან საკუთარი აზრის დასასაბუთებლად.
შეუძლია ნაწერის კორექტირება. საბოლოო ვარიანტის რედაქტირების დროს გადაიკითხოს
ნაწერი იმის გადასამოწმებლად თუ რამდენად და გამართულად არის გადმოცემული აზრი
და ჩაანაცვლებს უკეთესი ვარიანტით. თავს უყრის იდეებს (იყენებს იდეების
გენერირების სხვადასხვა ტექნიკას: წყაროების კითხვა, „გონებრივი იერიში“, ჟურნალისტური კითხვები და სხვა).
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
თავდაპირველად მასწავლებლის მიერ
მოხდება მოსწავლეთა არჩევა. ძირითადად მუშაობაში ჩაერთვებიან 14 -18 წლის მოსწავლეები, რომელთაც აქვთ კრეატიული შემოქმედებითი აზროვნება. პირველი
ეტაპი-გონებრივი იერიშის საშუალებით მოსწავლეები თვითონვე დაასახელებენ თემებს.
გამოიკვეთება და
შეირჩევა ისეთი
თემა, რომელიც
იქნება ორიგინალური და დასაინტერესებელი.(45წუთი)
მეორე ეტაპი- ოთხი
საათი დაეთმობა წერას მოსწავლეებს საწერად მიეცემათ თემა „თანამედროვეობის სულიერი
მოძღვარი“ ( ერთი დღე) მესამე ეტაპი- მეორე დღეს მოსწავლეები წინასწარ
შემუშავებული რუბრიკებით მოახდენენ თვითშეფასებას.
მეოთხე ეტაპი-
მოსწავლეთა ნაწერებს ასწორებს მასწავლებელთა ჯგუფისგან შემდგარი კომისია
შეფასების რუბრიკების საშუალებით(რუბრიკაში გათვალისწინებული იქნება 4-5
კრიტერიუმი). მოსწავლეთა ნაწერების გასწორებას დაეთმობა ერთი დღე.
მეხუთე ეტაპი-
გასწორების შემდეგ გამოიკვეთება საუკეთესო ნაშრომი.(შეიძლება მოხდეს ნაშრომების
დახარისხება I,II,III ხარისხის ნაშრომები - ერთი დღე)
მეექვსე ეტაპი-
მოხდება მოსწავლეთა დაჯილდოება (წიგნებით და სხვა). აგრეთვე, მოსწავლეებს
მიეცემათ რჩევები ნაშრომებთან დაკავშირებით (ერთი დღე)
მეშვიდე ეტაპი-
მოსწავლეთა ჯგუფები გამარჯვებულ, კარგ სიუჟეტიან თხრობით ტექსტს გადააკეთებს
რეალურ ტექსტად,(მუშაობა მოხდება ერთი კვირის განმავლობაში) ამავე ჯგუფის მიერ
მოხდება ტექსტის შეფასება და გამზადება გადასაღებად.
მერვე ეტაპი-
მოსწავლეები გადაინაწილებენ როლებს. მასწავლებლების დახმარებით დასახელდება რეჟისორი, დეკორატორი,
დიზაინერი, გრიმიორი, მუსიკალური გამფორმებელი. მოსწავლეები მოიძიებენ იმ
რესურსებს რომელიც საჭირო იქნება გადაღებისათვის ვიდეო კამერა მუსიკალური
ნაწარმოებები კოსტიუმები და სხვა მსახიობების მუშაობა დაიწყება რეჟისორთან ერთად
(მუშაობა შეიძლება წარიმართოს ერთი თვის განმავლობაში)
მეცხრე ეტაპი-
მოხდება გადაღება (2-3 დღე)
მეათე ეტაპი
საზოგადოება ნახავს გადაღებულ მასალას (ერთი დღე).
მეთერთმეტე ეტაპი-
მოხდება გადაღებულის შეფასება (ერთი დღე).
მეთორმეტე ეტაპი -
მოხდება პროექტის შეფასება პრეზენტაციის საშუალებით. აქაც პრეზენტატორი იქნება
მოსწავლე იგი მასწავლების დახმარებით შეძლებს მოამზადოს კარგი პრეზენტაცია.
მეცამეტე
ეტაპი-სკოლისგან მოხდება მოსწავლეთა წახალისება სხვადასხვა ფორმით
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
|
სპეციალური საჭიროებები
|
ჩავრთავ ჯგუფურ მუშაობაში,
რათა მოხდეს მათი სოციალური ინტეგრაცია
.აქტიურად ჩავრთავ მათ დისკუსიაში, რათა თავისუფლად გამოხატონ
საკუთარი აზრი და
შესაძლებლობები. გავააქტიურებ მათთან
ღია კონტაქტს . აქტიურ ად მიიღებენ
მონაწილეობას გონებრივ
იერიშში. როლურ
თამაშებში.
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
მოსწავლეს მიეცემა
ილუსტრირებული ტექსტები. მოიხმარენ
ორენოვან ლექსიკონებს
ტექსტების უკეთ გასაგებად. სხვა
ბავშვებთან ერთად ისინიც ჩაერთვებიან ჯგუფურ
მუშაობებში , როლურ თამაშებში.
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
წინასწარ მიეცემა ისეთი
დავალებები, რომელიც უკეთ
წარმოაჩენს მათ შესაძლებლობებს ,
აქტიურად ჩავრთავ მათ ჯგუფურ მუშაობებში
, ეფექტურ აქტივობებში ,
რათა სრულად გამოავლინონ
შემოქმედებითი და პროდუქტიული
აზროვნება ,ლიდერობის უნარი,
მუდმივი ინტერესი და მოტივაცია. შეძლებენ
შექმნან დრამატული ტექსტი,
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო
ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
|
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
შეგიძლიათ იხილოთ ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
|
ინვენტარი/მასალები
|
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ
და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური
მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
|
ინტერნეტრესურსები
|
იხილეთ საავტორო უფლებების
ჩანართში
|
სხვა რესურსები
|
საველე ვიზიტები,
ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან,
ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
|
No comments:
Post a Comment